NVA haalt bakzeil. Niet opnieuw verkeer op de markt.

18 Juni 2013

NVA haalt bakzeil. Niet opnieuw verkeer op de markt.

Maandag is in het college besloten om een diepgaander onderzoek te voeren alvorens een concrete beslissing te nemen in de kwestie van het verkeer op de markt. Het staat sinds vanmorgen op de website van CD&V en NVA. Maar op de website van staat nog een leuk stukje van de dag ervoor. De NVA toont zich daar een slechte verliezer want in plaats van klaar en duidelijk te vertellen wat de meerwaarde is van het nieuwe circulatieplan cq opnieuw verkeer op de mark t, halen ze uit naar Griet Smaers. Op de commissie donderdag, nam zij voor CD&V het woord. De NVA haalt niet de boodschap maar de boodschapper onderuit. Als straf kan ze fluiten naar een dubbele vergoeding*1. We verzinnen dit niet, je moet maar eens gaan zien op de website van NVA.

NVA

De CD&V keurde in de vorige legislatuur het mobiliteitsplan goed na een heleboel duur studiewerk. Ze zouden nu hun kar moeten keren en akkoord gaan met de NVA om gezamenlijk de poten vanonder hun plan weg te halen. Niet dat ze dat niet zouden durven, maar ze deden het donderdag niet. Voor een keer standvastig, hielden ze vast aan het plan. Ze hielden blijkbaar ook op het college het been stijf.

De parkeertoestanden staan op de agenda van de gemeenteraad van 24 juni, maar het circulatieplan niet. Dat het circulatieplan naar de prullenmand is verwezen mogen we niet zeggen, maar gezien het voorstel om terug verkeer op de markt toe te laten volledig ingaat tegen het in 2012 door de Vlaamse overheid goedgekeurde mobiliteitsplan is de kans klein dat we het snel zien terugkomen.

Het is nu wel zeker, we moeten niet langer "driftig zoeken naar het onbestaande schisma binnen de coalitie*2". We hebben het nummer twee gevonden. Het is openlijk ambras, je kan het lezen op de website en hij ligt op de markt.

De NVA moet hier inbinden en in volle zicht bakzeil halen. NVA en CD&V hebben zich in deze moeilijke situatie gewrongen en je vraagt je af waarom? Een goed gesprek vóór de commissievergadering had dit gênante gedoe voorkomen. Op de website van NVA lezen we dat de vergoeding van de voorzitter: "het eerste breekpunt" was, dan is het verkeer op markt dus het tweede ?of zien we dat verkeerd?

Hoeveel breekpunten kan deze coalitie nog verdragen?

 

*1Het maakt niet zoveel uit. Ze zal als volksvertegenwoordiger geen boterham minder moeten eten.

*2 in blog op de website van NVA geeft schepen Molderez zijn mening over de oppositie.